maanantai 11. kesäkuuta 2012

Jes, olen terve!

Valittaminen on aivan liian helppoa. Nyt aionkin sen sijaan hehkuttaa, kuinka mahtavaa on parantua flunssasta! :) Tuntuu taivaalliselta kun voi hengittää helposti nenän kautta. Ja ihanaa kun kurkku tuntuu sileältä. Pää on kevyt ja jaksamista on. Huikeinta on kuitenkin se, että kuulen jälleen molemmilla korvilla! Ihan parasta! 


Tästä tuli mieleen, kuinka basso-opiskelijana kerran eräänä synkkänä talvena toinen korvani oli lukossa kaksi viikkoa. Voih, tätä oli ihana muistella. Silloin oli pimeää ja kylmää ja kaikkea sellaista, että kyllä nyt on ihanaa ja mahtavaa kun on kesä!!!!! Nojoo, oikeasti se juttu oli kun valitin bassonsoiton opettajalleni, että ärsyttävää treenata kun kuulee ihan tosi huonosti. Opettajani ymmärsi positiivisen ajattelun päälle, eikä antanut minulle lupaa lintsata soittoharjoituksista: "No eihän se nyt mitään haittaa! Sehän on hieno juttu, että korvat herkistyy!". Opettajani oli oikeassa. Kun olin kaksi viikkoa soittanut pinnistellen kuuloalueen äärirajoilla ja toinen korva palautui normaaliksi, minulla oikeasti oli yhtäkkiä aivan superkuulo!

Etsiessäni foliovuokia grillaamista varten, muistin yhtäkkiä toisen vanhan hyvän jutun. Yläasteen kemianopettaja opetti meille jonkun kemiallisen reaktion, jonka nimi ei jäänyt mieleen, mutta jonka toiminta kyllä jäi. Hopeaesineiden kiillotus! Alumiiniseen astiaan laitetaan vettä, kaikki hopeaesineet ja päälle ripotellaan reilusti suolaa. Odotellaan hetki ja ihmetellään kananmunamaista löyhkää. Pian tummuneet hopeaesineet kiiltävät ja ne voi onkia astiasta pois! Siispä kaivoin kaikki hopeaesineet esiin ja testasin toimiiko vielä. Ja kyllä toimii! Harmi, etten tajunnut ottaa ennen-kuvia, tässä nämä jo kiiltävätkin upeasti :) ...paitsi tuo yksi lusikka ihan keskellä, se kun ei ollutkaan hopeaa :D

.
Oikealla on hauska kirja. Se on melkeinpä ärsyttävän oikeassa. Esimerkiksi väitteessään, että jokaisella, joka herää herätyskelloon on univajetta. Tai sanoessaan, että kurinalaisuus on myönteinen juttu. Tai antaessaan esimerkkejä affirmaatioita, jotka oikeasti ovat mahdollisia, mutta jotka tuntuvat hieman ontuvilta jos on jäänyt kiinni vanhanaikaiseen "suomalaiseen" asenneoletukseen. Lue nämä itsellesi:

*Minä olen kaunis, rakastettava, tyytyväinen
*Minä olen jumalallisen tarkoituksen ilmentymä
*Minä hyväksyn ruumiini sellaisena kuin se on tänään ja annan sen tulla vielä terveemmäksi ja kauniimmaksi.
*Minä tunnen itseni päivä päivältä elävämmäksi
*Minusta on jännittävää kokea elämä fyysisenä olentona, jolla on jumalallinen tarkoitus

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti