lauantai 2. marraskuuta 2013

Ajatuksen voima ja päivän väri

Sain kivan kommentin blogiini ja siinä oli hyviä pointteja ja kysymyskin, joten ajattelin komenttiosioon vastaamisen sijaan postata tämän suoraan tänne.

Hei eksyin blogiisi eilen. Kolahti ihan täysillä. 
Itseni olen mieltänyt aina sellaiseksi peruspositiiviseksi ihmiseksi. Nyt takana pari masennusjaksoa, josta viimeisimmästä olen juuri päässyt eroon. Kovasti olen miettinyt, että mistä mikin (mm. masennus) johtuu, miten voisi ennaltaehkäistä yms.
Tällä hetkellä sellaisia jotain ohjenuoria itselle on:
1. jos tulee negatiivisia asioita, mieti mistä ne kumpuaa... "ryve" niissä vaikka hetki. Aiemmin yritin "ohittaa" ne. Monesti kun niitä ihan aktiivisesti ajattelee, niin on valmis päästämään ajatuksista hetken päästä irti. 
2.Hymyä huuleen vaikka väkisin. Jos ei mikään vaivaa, niin hymyä vaan. Se ihan oikeasti auttaa ja saa paremmalle tuulelle ja oikeankin hymyn ja ilon. 
3. pelkäsin syksyä ja pimeää, kun ajattelin kärsineeni kaamosmasennuksestakin. Aloin hokemaan itselle tekopirteällä äänellä mielessäni:"Syksy on ihanaa!!!" Vaikka ei se siltä tuntunut. Mutta nytpä tuntuu. Syksy ON kivaa. Eikä talven pimeys pelota enää.
4.ajattelen monista asioista onnistuneen lopputuloksen. Vaikka miten siivouksen jälkeen on tyytyväinen olo. Ennen se olis sitä "pitäisi siivota...äääh..." 
Tai jos vaikka pitää lähteä koiran kanssa pimeään vesisateeseen lenkille. Mietin miten minä olen sellainen tosi reipas ulkoihminen, joka ulkoilee iloisena ja reippaana säässä kuin säässä. Miten minä kohta kävelytän koiraa vesisateessa iloisena ja onnellisena kun sade piiskaa kasvoja....
Jotenkin sinun kirjoitukset uppoaa nyt ihan täysillä!
-Olet blogia pitänyt jo kohta kolme vuotta. Kuinka "tuore/vanha" tämä sinun asenne on?? En ole siis lueskellut kuin näitä uusimpia postauksia ja tuntuisi, että sinäkin olisit vastikään tehnyt suuria oivalluksia ajatusten voimasta.

Niin, kuinka tuore/vanha tämä asenteeni oikein on, sitä sainkin hetken miettiä. Oikeastihan mitään selkeää vastausta ei ole olemassa, sillä asenteet muuttuu ja kehittyy kokoajan. Kun lukee jonkun hyvän mietelauseen se on hyvä siksi, että se sytyttää jonnekin jonkun pienen valon, pienen ahaa-elämyksen. Mutta sen hyvän ajatuksen integroiminen omaan elämäänsä voi olla pidempi prosessi. Minulla ehkä tosiaan kesti se kolme vuotta että sain tuon oivalluksen ajatuksen voimasta laitettua käytäntöön (bloggaaminen on kyllä ollut tosi hyvä keino muistuttaa itseäni prosessin ylläpitämisestä!). Ainakin tällä hetkellä minusta tuntuu vahvasti, että pystyn vaikuttamaan elämääni ja ympäristööni ajatuksen voimalla.

Hauska käytännön esimerkki oli eräänä päivänä kun olin treenaamassa koesoittoa varten. Mietin samalla, että minullahan ei ole vielä buukattuna mitään keikkaa koesoiton jälkeen, niin mitähän olisi luvassa? Yhtäkkiä mieleeni tuli todella vahva ajatus, että kohta puhelimeeni tulee tekstiviesti, jossa minulle tarjotaan töitä. Ehkä se oli aivan täysin puhdasta sattumaa (itse en usko sattumaan), mutta noin 20 min kuluttua puhelin piippasi ja helppohan se oli arvata mistä oli kyse :) Outoa sinänsä, että yleensä keikat tulee puhelinsoittona, mutta olinhan tilannut sen tekstarilla... Tilasinko siis itselleni töitä ajatuksen voimalla? Ehkä? Tai ehkä olin ottanut viestin vastaan ensin telepaattisesti ja osasin siksi odottaa sitä? Keikkaprokkis siis todellakin alkoi heti koesoiton jälkeisenä päivänä, juurikin täällä Vaasassa. On se elämä kummaa... ja jännää! :)

Ajatuksen voima on vahva. Voin vaikuttaa subjektiiviseen elämänlaatuuni joka sekunti 100%. Olen tiennyt asian jo kauan, mutta kiitos elämän suomien "pakkojen" olen pystynyt toteuttamaan sitä entistäkin vahvemmin tietoisesti ja tarkoituksellisesti.

Marraskuu kai on perinteisesti se vuoden "synkin" jakso? Tai näin olen ymmärtänyt monien ajattelevan. Itse olen kyllä aina tykännyt marraskuusta, olenhan toki marraskuun jousimiehiä :) Koska olen ajatuksen voimalla luonut itselleni virkeän ja innostavan talvikauden, näkyy se tietenkin ulospäinkin... Tänään kuitenkin kattelin itseäni peilistä ja mietin, että voiko näin kirjavana oikeasti lähetä kaupungille...? Sitten muistin, että sehän on halloween tänään, niin oranssimustahan on ihan päivän väri... :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti